Brand activation viser sig effektiv for firmaer

brand activation
lokalavisenvesterbro

Mange firmaer kan sidde med det problem, at de kender deres målgruppe af kunder, men kunderne kender ikke dem. Brand activation har vist sig at være meget effektiv, 98% af de mennesker, der har prøvet denne form for reklame, er blevet påvirket af det, og mange handler på det efterfølgende. Brand activation er specifikke events, kampagner eller interaktioner, der har til formål at løfte brandet.

En personlig og interaktiv oplevelse

Ved at bruge interaktive reklamer er det muligt at fange et bredt publikum. Mange mennesker bliver påvirket af reklamerne, og det er en anderledes oplevelse end de normale reklamer i fjernsynet. Reklamerne i fjernsynet kan hurtigt blive ensformige, og for mange mennesker kan det være svært at skelne de forskellige reklamer fra hinanden. Brand activation er events, oplevelser eller interaktioner, som har til formål at skabe en emotionel forbindelse mellem brandet og målgruppen.

Det er bevist, at mange mennesker bliver påvirket af interaktive reklamer. Det kan være alt lige fra frie prøveperioder til speciallavede events, hvor kunderne kan få lov til at interagere med brandet. De mange forskellige reklamer giver også en anderledes oplevelse for kunderne. De har simpelthen lettere ved at huske et brand, når de har interageret med produktet. Der findes mange forskellige måder, hvorpå man kan lave brand activation, så målgruppen får øjnene op for firmaet.   

Vis brandet frem i bylivet

Det kan give en helt anden effekt at reklamere for et produkt, hvor det er muligt at interagere i forhold til at se reklamer i fjernsynet. Det er en god måde at fange sin målgruppe på, fordi det er en anderledes måde at reklamere på. Hvis der bliver reklameret udendørs, lægges der ofte mærke til det, der skiller sig ud. Med brand activation bliver produktet altså husket bedre af målgruppen, og det er derfor en meget effektiv måde at reklamere for produktet på.

Der kan være mange måder at brande sit produkt på. Det er for eksempel muligt at lave forskellige slags events rundt omkring i bylivet. Hvis man arbejder med billeder, kunne man for eksempel stille en fotobås op midt på gågaden, så de mennesker der gik forbi kunne tage sjove billeder. Senere kunne man så sende billederne til dem, der havde taget billeder i fotobåsen. På den måde får kunderne lov til at interagere med et produkt, og på samme tid bliver der reklameret for firmaet.

city markedsføring

Styrk brandet med interaktive oplevelser

En af de nok mest kendte former for brand activation er ved at give kunden lov til at få en fri prøveperiode. På den måde kan målgruppen få lov til at interagere med produktet, og hvis de synes om det, køber de produktet. Det er en god måde at få kunden til at huske produktet på, fordi de har prøvet det af.

En anden form for reklame er ved at invitere kunderne hen til firmaet, hvor de kan prøve forskellige produkter af. Her har de både mulighed for at se virksomheden indefra, og de kan interagere med produkterne.